28/7 - 2008

Hej hej bloggen!
- Det var längesedan!
- Ja visst var det! hahaaaaaaaaaaaaaaaa.....
(Family Guy skämt)

Anyway.. Har precis sett klart Schindler's List. Och OH MY GAWD. Jag har hört att den varit bra, och typ den bästa filmen i världen.. Men inte DEN bästa filmen i världen. Shit alltså. Jag hade inte kunnat föreställa mig att den skulle vara så här storslagen. Men men, bättre det än tvärtom :P
Har ni inte sett den än, kom hit och se den. Eller ladda ner den och se den! (och var tråkiga...)

Btw så har jag kommit på att jag kommer antagligen ha film som min största inspirationskälla. Möjligtvis böcker. Men inte vilka filmer/böcker som helst, utan de av en viss herre vid namn Stephen King. Varje gång jag sett en film/läst en bok så har jag kommit på en spelidé. Jag fick även en spelidé när jag läste "När lammen tystnar"... God, det kommer sluta med att jag gör skräckspel känner jag på mig -____-"
MEN jag fick även inspiration när jag varvade Fahrenheit idag :D. Det är nog ett av de bästa spelet jag spelat för övrigt. Kan tänkas att mina spel blir lite åt det hållet, lite blandning av film och spel. Man gör sina egna val, och att allt kommer kännas mer som en interaktiv film än ett FPS-spel. Hmm.. Nått att tänka på.

Men men, nog om det för tillfället jag orkar inte skriva mer just nu. Klockan är ändå tio i två, och jag ahr skrivit två blogg-inlägg. Så det får räcka :)
Ha det så gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0